Att flytta från Afrika

Sitter varje morgon nu för tiden och lyssnar på Adam och Gry och precis nyss hade de en diskussion om flyttfåglar.

Gry: Jag går med på att fåglarna är i Sverige, känner att det börjar bli kallt och flyger söderut. Men hur vet de där nere att det börjar bli varmt igen? Och hur vet de att det är tidig vår här hemma. -Hörrni, jag har hört att det är tidig vår där hemma så vi drar hem lite tidigare va..
Adam: Kanske är det en fågel som alltid får flyga mellan hela tiden o kolla läget. -Nej, inte jag i år igen. - Jo, men du flyger ju så bra!

Kommentarer
Postat av: alec

hahaha precis det där gick jag och mamma och funderade på en hel dag häromdagen!

2008-03-05 @ 11:56:17
URL: http://www.nogg.se/allieg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0