Att tappa en del av sig själv...bara så där

Vaknade 45 minuter för sent (O ändå var klockan bara 6.00). Öppnade ytterdörren försiktigt (i bara trosorna) efter att först stått och analyserat i "titthålet" på dörren om det verkligen inte va någon i trapphuset. Öppnade bara några centimeter, precis så mycket att min hand fick plats. Sen slet jag corren genom springan och drämde igen. Tog på mig ett linne och sen en tröja. Letar några sekunder efter mine jeans jag skulle ha på mig innan jag kommer på att de hänger inne i badrummet. Men självklart, för en gång skull har han gått upp utan att jag sagt till 10 ggr och har gått in på toan. Så jag sätter mig vid köksbordet, jag menar, jag har ju ändå 5 minuter innan jag ska vara utanför dörren.

Så där sitter jag, med långärmad tröja och hotpants, läsandes tidningen. Då kliar det lite på näsan, ni vet så där som det kliar lite överallt på mornarna och vad gör man. Jo, man tar högerhanden och rör den mot huvudet samtidigt som man läser. När fingret nuddar näsan känner jag att något inte står rätt till. Nageln har lossnat. Men jag hinner inte tänka efter, jag är ju sen. Så jag springer in i badrummet samma sekund som pojken springer ut och ska ta på mig byxorna. Eftersom jag i alla fall har några gram (kilo) mer fett nu än när jag var 15 så går det inte lika smidigt att sätta på sig byxorna nu för tiden, trots att hjärnan tror det och vips så har en nagel till flygit av.

Nu är jag 20% mindre hel...(trots att det kompenseras med en del plåster)

Kommentarer
Postat av: Barbro

haha vadå Berit??!! Greta ffs, börjar du bli senil på gamla dar..? ;)
och ja.. nu när du hellre ligger och degar i soffan än uppdaterar bloggen så måste ju en annan slita dubbelt så hårt.! :P

2008-03-17 @ 19:36:44
URL: http://www.nogg.se/allieg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0