Träning

Jag har försökt att träna genom att gå på gym, genom att kontinuerligt gå långa promenader, genom att jogga, genom att simma och genom att träna hemma.

Inget har funkat....

Jag tröttnar lika snabbt som jag hinner tänka tanken på det.

Då tänkte jag om! När jag var i tiptop, vad gjorde jag då?

Jo, jag red...

Så nu har jag varit i stallet med Alec massa gånger och ska väl egentligen försöka få in det lite mer i rutin att säta sig i sadeln och ha en högljudd (men pedagogisk) Barbro skrikandes i padocken.

Idag red jag, det gick jättebra. Uckesson gick superfint och jag hittade rytmen :D Jag är fortfarande lite rädd efter vurpan som jag och han gjorde i augusti... men det är bara att köra!!

Jag tycker dock lite synd om Ucke då hans matte har skaffat en 18 år yngre häst att träna som sparkade honom flera gånger idag när han inte kunde försvara sig... Hon borde ha lite mer respekt för den som är äldre :)

Men men, I löv it! Känns skönt att röra på sig och bygga lite muskler, istället för att bara bygga fett...


Kommentarer
Postat av: Barbro

högljudd....men ack så välstämd! ;)

stackars uckeson...inte lätt att bli manipulerad av små unga manslukerskor som hon!

2008-10-15 @ 09:55:22
URL: http://www.nogg.se/allieg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0