Definiera player

Lyssnade på P3s kärlekspanel (eller va den nu heter) igår. De är inte diwekt några ljushuven...
En tjej mailade in och berättade ungefär så här:

Jag har varit intresserad av en kille ganska lång tid nu och för ett tag sen så strulade vi på krogen. Jag följde med honom hem eftersom jag visste vem han var och hade varit intresserad ett tag innan. Vi gjorde ingenting utan hånglade bara och sen sov vi. Efter detta så blev det tyst. Jag messar till honom ibland och han svarar alltid på mina sms men det är alltid jag som börjar skriva. Är det någon idé att fortsätta? Vad ska jag göra?

Då svarar killen ur panelen: Ja, liksom det här är typ så solklart liksom. Han känner pressen typ. Hon kanske borde ta det lite lugnt men typ fortsätta messa. (Ja, det är väl allmänkänt att man inte låter speciellt smart om man använder sig mest av typ, liksom och asså)

Tjejerna i panelen menar så att killen nog bara är rädd för ansvar och att hon borde messa och fråga om de kan ses istället. De tycker absolut inte att hon har gått över gränsen eller är för på.

WHHAAAATT!??????

Ok, jag skulle svara så här om jag hade fått det mailet:

Kära vän.
Den här killen är inte intresserad av dig. Han kanske var det en gång men ju mer du skriver desto värre blir det. Vill du verkligen ha honom? Då måste du sluta höra av dig till honom helt, i minst några månader. Eller ja, helt och hållet egentligen. Har han efter några månader inte hört av sig eller kommit fram till dig när ni ses ute så var han ingenting att ha ändå. Vill du verkligen ha en kille som bara svarar på dina mess för att han vill ha knullbackup vid kvart över tre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0