Om att må dåligt

Jag hör alltid om människor som inte mår bra. Det handlar oftast inte om personer som är inne i en jättedepression utan mest personer som är allmänt deppiga..
Oftast handlar det om att livet "står still". Man vet inte riktigt hur man ska förändra sig..
Jag tror inte att man kan förändra tankesättet förrän man är "klar" på nåt sätt. Det går runt så mycket tankar i huvudet när man är inne i en sånna dära depperiod. Det är som om hjärnan måste arbeta klart. Jag tror också att det är därför så många säger att man inte ska gå och vänta och att det är när man slutar att leta som man hittar någon eller hittar en förändring.
Det är nog svårt att förändra tankar i huvudet om man inte har "processerat" klart än.
Det finns säkert knep till att påskynda processen och samtidigt så tror jag säkert att man kan halka tillbaka och förlänga den.
Det viktigaste är nog att bestämma sig för en förändring på nåt sätt
Som vanligt så svamlar jag....
Jag har mått piss och jag har mått halvbra och har nog gått igenom många känsloregister men att må dåligt är nog det svåraste att ta sig ur. Jag är inte direkt den personen som pratar av mig om att jag mår dåligt. Men jag gör det nog i efterhand, att jag mådde dåligt..
Jag anförtror mig mest åt en person.
Det blir lättare då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0