IBS

Jag har problem med magen och igår kom det tillbaka. Jag fick i somras diagnosen IBS av min läkare. IBS står för Irritable bowel syndrome och betyder att man helt enkelt har känsliga tarmar. Det bildas alltid luft i magen på människor som kommer ut på olika sätt (ja, ni vet :P) men när min mage ska ta hand om luften så gör den en jättebubbla eller flera och sen tycker inte mina tarmar om när bubblorna färdas där inne... typ..

Jag får iaf kramper av det, typ... mycket typ men det är svårt att förklara för er om ni inte har det själva.
Man vill helt enkelt bara tuppa av en stund helst.. Speciellt när det har hållt på å krampat i några timmar.

Det brukar gå över efter någon timme eller två men detr jobbiga är att jag får typ träningsvärk av det så det känns som om jag får feber och är sjuk dan efter.

Det finns ingenting som läkarna kan göra åt IBS, det är det tragiska. men det finns medecin som kan (eller inte) lindra symptomen en del.

kände bara för att skriva av mig lite om detta jävla syndrom...
Nu ska jag gå ut o gå och försöka få bort oron på det viset!

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0